《短暫的婚姻》第一集對白選段

游大東
5 min readOct 25, 2017

莊梅岩原創劇本、 陳志發 Stevefat 執導的 ViuTV 迷你劇集《短暫的婚姻》上周已播畢,網絡世界好評如潮,而我真心覺得,這份劇本寫得太好,五奪「香港舞台劇獎」最佳編劇的莊梅岩,她編寫的故事不是耍的,對白尤其出色,有力、精準、簡潔,只消幾句功夫,已帶出每個角色的性格、過去,還有營造中產生活品味,我想起今年初看坂元裕二的TBS日劇《四重奏》每集都要Jot Notes記下對白(全集請Click:http://bit.ly/2vdyHKF),《短暫的婚姻》終於再次燃起我這份慾望。

第一集「The Move In」

Galen ─ 陳奕迅飾
Malena ─ 蔡思韵飾
Cecilia ─ 蔡潔飾

【 Galen獨白第一段 】
「有時你鍾意一個地方,未必因為嗰條街特別靜,嗰度啲樹特別綠,或者嗰度啲人特別Nice。有時你鍾意一個地方,係因為嗰度有好多回憶。」

【 Galen獨白第二段 】
「有時你鍾意一個地方,係因為有啲重要嘅事喺嗰度發生過,有啲重要嘅人同你喺嗰度生活過,嗰啲事一旦過去,嗰啲人一旦消失,呢個地方畀你嘅感覺就會轉變,你曾經喺嗰度愈開心,呢個地方就會令你愈痛苦。」

【 Galen與Malena初遇見 】
Mal:張Poster
Galen:《Theatre Paradiso》
Mal:香港譯做《星光伴我心》,呢套係我最鍾意嘅電影,呢個導演(Giuseppe Tornatore)啲嘢我都好鍾意。唔怪得之啦,頭先仲以為我自己聽錯,你播緊張Soundtrack呀?
Galen:(點頭)係。
Mal:呢個導演後尾仲有套戲,叫做《西西里的美麗傳說》(Malèna),我仲因為呢套戲,改咗自己個名叫做Malena,個女主角Monica Bellucci靚到呢,我都唔知點形容。
Galen:我冇睇過嗰套。
Mal:咁就唔好睇喇,如果唔係你一定話我唔知醜,你都鍾意呢個導演啲嘢㗎?
Galen:其實我唔識呢啲嘢,我太太生前好鍾意呢套戲,佢結婚嘅時候,我特登Bid咗嚟送畀佢,係意大利嘅首映Poster。
Mal:我見到,仲有導演親筆簽名添。

【 Malena與Cecilia的Girls’ Talk 】
Ceci:點呀,Terry呢排點樣呀?升咗Partner(合伙人)好忙呀?你地點呀?
Mal:都係咁啦,佢成日鬧我呢,話我唔Push個仔,一諗起佢下年升小學呀,唉,頭都痛。
Ceci:你唔好成日講個仔啦好心你
(Ceci捏了一捏阿Mal的胸部)
Mal:喂,做乜嘢呀,扁咗喇!
Ceci:點解你連胸圍都唔戴呢?喂,成個阿婆咁,Baby呀,喇,啲麵粉扁咗可以搓過,但段婚姻冇咗就冇㗎喇喎,知唔知呀?
Mal:呢到我屋企嚟㗎,我當你係自己人先唔戴喳。
Ceci:唉,阿Mal,你假假地以前都係一個Designer,唔好搞到咁呀……睇住個老公呀!

【 Mal與Galen天台對話 】
Mal:英國,我嗰陣喺台灣讀完大學,都有諗過Plan去英國讀書,老師呢,嗰陣仲幫我寫埋推薦信,叫我去Saint Martins。
Galen:咁點解冇去到呢?Saint Martins好好㗎喎呢間Art School
Mal:錢係一個問題啦,嗰陣諗住儲多幾年錢先過去,不過原來時間先係問題,但依家都唔使諗lu。
Galen:因為……
Mal:擺唔低囉,揼低個仔自己走去讀書,邊有可能?
Galen:都唔係嘅,到佢大啲囉,好似Darren咁大,咁你就自由好多㗎喇。
Mal:梗係唔得啦,咁細個,好多人都要人睇住㗎
……
Mal:Sorry!
……
Galen:咩事呀?
Mal:成日都係咁,唔小心,愈係避忌就愈容易講錯嘢,
Galen:避咩呀?避講我太太呀?
Mal:嗯。
Galen:乜你覺得唔提我就唔會諗起㗎喇咩?冇用㗎!呢條街,呢幢大廈,啲雲,個天,我見到每樣嘢都會諗起佢,呢個天台冇人打理,我地啱啱搬入嚟,呢度立立亂,啲人就將所有啲唔要嘅傢私、雜物都搬晒上嚟,我哋就逐件逐件搬番落街嚟清空佢,跟住買啲櫈呀,啲架呀,盆栽,阿敏好叻做呢啲嘢,阿敏係我太太,佢喺國際學校教Art架,嗰度都一樣,學校啲小公園、小花園全部都搞到好靚,所以我冇可能唔諗起佢,我見到任何植物都會諗起佢,我見到Darren會諗起佢,Darren同佢對眼一模一樣,每日都喺度提緊我,佢已經唔喺度,所以冇得避,亦都唔使避,無論講咩嘢,我都會諗起佢!

【 Galen獨白第三段 】
「有時我覺得好戇居,我哋咁努力去生活,我哋太認真,每日返工放工,經營事業,照顧屋企,我哋忙到唔記得咗,或者開心到唔記得咗,其實所有嘢都會結束。我哋每日營營役役,就只係為咗等人生嘅不測,當你決定要離開一個地方,就唔應該同佢嗰度嘅人建立新嘅關係。」

重溫《短暫的婚姻》請Click:http://bit.ly/2l6cHwV

【 延伸閱讀 】
「2017香港電視大獎」:http://bit.ly/2x6KZSh
ViuTV新節目 ── 兩名男神蒙古相遇:http://bit.ly/2yISker

(22102017)

--

--

游大東

土生土長八十後,在傳媒打滾十年,從電台到電視,由雜誌到網媒,曾任記者和編輯;偽文青與偽老人精合體,熱愛電視文化,最愛看經典節目;閒時執筆,自己觀點自己寫,深信只要做足功課,大把有趣內容可以講。facebook專頁:facebook.com/yautaitung